سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خرد کمال گیرد ، گفتار نقصان پذیرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :14
کل بازدید :147157
تعداد کل یاداشته ها : 144
103/2/1
3:51 ع

خانه بهداشت گازارچشم شیشه ای

خانه بهداشت گازار
وقتی نام خانه بهداشت رامی شنویی: یاد دکتر روغنی درخاطره ها زنده می شود. آقای روغنی از بهداشت یارانی بود که حدود 20سال پیش درروستای گازار با بهداشتی کردن توالت های تک تک خانه های مردم انقلاب بزرگی ایجاد کرد وی از جوانان پر تلاشی بود که توانست بااین کار خود خدمت بزرگی در راستای بهداشت روستا از خود به یادگار بگذارد. هر کجا هست خدا نگهدارش باشد.


92/7/24::: 1:9 ع
نظر()
  
  

پارک گازارپارک گازار

پارک گازارپارک گازار
پارک گازار
پارک روستای گازار بسیار زیبا وبا طراحی جالبی وباهنر مندی زیادی ساخته شده است. ولی به نظر می رسد,در جانمائی آن کارشناسی نشده ویا توانی شده -در اجرای آن در این محل به چند دلیل :اولاً.چون زمین احداثی حق وناس می باشد وتمام مردم روستا از آن شریک ومالک خرمن خود می باشند.گرچه کشاورزی روستا هم خوشکیده ومحصول گندم ندارد؛ ولی هر چند متر از آن متعلق به قبیله ای بوده وآن قبیله هر روز بر جمعیتش   اظا فه می شود وتعداد سهام داران آن بیشتر می شود .پس زمین این همه آدم راآیا: می تواند دهدار تسرف کند ؟ثانیاً:اگر این پارک در حاشیه جاده اصلی روستا احداث می شد با یک چشم انداز زیبا تر مورد استفاده توریست رهگذران وتفرج گاهی برای روستا های اطراف می شد ثالثاً:درهمه شهرها قبر ستانها ی قدیمی را پارک می کنند -گرچه قبرستان بزرگ نشانه قدمت آن محل می باشد .آیا: به جای ساختن پاسگاه ژاندارمری برروی قبر های نیاکان مسلمان -مان بهتر نبود پارک را اینجا احداث می کردن؟تا با داشتن فظای مفرّح در ابتدای ورودی ده با عث فخر ومباحات روستا می شد

پارک گازارپارک گازارپارک گازارپارک گازار


  
  

چشم چشم شیشه ای

گنج گازار
سرانجام ؛طرح روستا یاری ویابهسازی معابرروستا خوبی ها ومعایبی نیز به همرا ه داشت.وهراز چند گاهی  یک روستا زاده شهر نشین را وس وسه می کرد تا خانه های اجدادی چند صد ساله خود را خراب کند.اما این بار فقط سنگ و خشت تنها نبود؛ بلکه وقتی دیوار محکم خشتی یک متری با دندانهای لدر زور آزمایی می کرد ناگهان دل دیوار از راز چند صد ساله خود ترکید وآنچه درخود به امانت  نگه داشته بود  به بیرون ریخت  ؛ صاحب خانه قا نون مند مراتب را به پاسگاه ژاندارمری محل  اطلاع می هد ولی برق؛ مجسمه طلا ؛راننده لدر راجزب خود می کند  ومتواری می شود  ولی از انجا که افراد بومی محل بودن راننده لدر بعد از دستگیری محل اختفاع را به مامورین میراس فرهنگی می گوید در ارزش یابی اولیه  بیش از3 ملیاردتومان برآوردمی شود . . تاریخ دانان مسن روستا بر این باورند  که در گذشته زمان حجوم  دشمنان همچون افقان ها ؛وروسها؛ مردم برای حفظ اموال خود آنها را در بین دیوار پنهان می کردن واحتمالا صاحب این شیع گرانبها یا خود به اسیری رفته ویا کشته شده است.


92/7/18::: 12:27 ص
نظر()
  
  
   1   2      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ اپوزیسیون =یعنی چه